bye2017.reismee.nl

11. Spanje

11. Spanje. We vertrekken inderdaad naar Spanje. Dat is zo heerlijk van de camper, in een half uur zijn we weg als we dat willen. Frankrijk heeft te kampen met dieseltekort i.v.m de staking bij de raffinaderijen. Dat gaan we merken, want bij verschillende pompen is er geen diesel verkrijgbaar. De derde pomp geeft ons zoveel we willen. Overigens rijden we nooit de tank helemaal leeg. Na een halve tank vullen we weer bij. De staking begon al toen we in Le Havre waren, met de blokkade van de bruggen. Alleen heb je de reden, als vakantieganger, meestal niet door. Het is serieuze business, want alle raffinaderijen liggen plat. Wij kunnen gelukkig, als het moet, met een volle tank Spaanse diesel, Italië bereiken en dan via Zwitserland en Duitsland thuis komen. We gaan er maar vanuit dat dat niet nodig is. Op dit moment staan we op een camping in Palafrugell, in de buurt van Girona, nog boven Barcelona. We zijn hier vorig jaar ook een week geweest en naar genoegen, daarom zijn we hier weer. Toen we gisteren aankwamen, werden we begroet met 'dag meneer Hulsman'. Hè? De computer gaf via het kenteken van de camper, onze gegevens weer. Het klonk heel charmant en gastvrij. Voor Spaanse begrippen is het hier nog fris, maar zolang het zonnetje schijnt en het 22 graden is, zijn we dik tevreden.

BYe

Miranda

Mochten jullie via Italie naar huis moeten, dan kom je langs Antibes. Lijkt me wel gezellig om dan samen uit eten te gaan, stuur maar een mailtje ofzo.

Carla

Wij dachten al om het "'karretje"" vol te doen met plastic flessen met benzine en diesel..konden we jullie op halen .
Maar de uitnodiging hierboven is veel leuker
Veel plezier , hier is alles rustig!! Lex en Carla

Marjolijn en Bart