bye2017.reismee.nl

Omhoog door Frankrijk

18. Omhoog door Frankrijk. De camping 'Millefleurs' doet zijn naam eer aan. Zoveel wilde bloemen staan er rond de caravans, op de terrassen en in het open veld. Echt genieten. De overnachtingsprijs is alleen wel verdubbeld na 16 juni. Daarom blijven we maar twee nachten staan en gaan we noordwaarts naar een voordeliger camping, waar we voor hetzelfde bedrag 4 nachten kunnen staan. De weersverwachting ziet er goed uit, dus wat let ons. Het weggetje ernaar toe is weer geweldig smal en van de camping is nog geen bordje te zien. Aan een Française vraagt Yvonne 'c'est ca la direction d'Aimée Porcher ?' en ja hoor we zitten goed. Je moet alleen geen tegenligger treffen. Alhoewel er wel uitwijkmogelijkheden zijn. Alleen zien we die zo'n eerste keer ernaar toe nooit. En de meeste mensen vertrekken 's morgens en anderen komen 's middags aan. Probleem opgelost. We arriveren gelijk met een jong stel op de fiets. Respect, Met al die steile wegen! Het terrein is zo groot dat we het gevoel hebben helemaal alleen te staan. Alleen bij het restaurant zien we de eigenaar en een echtpaar vrijwilligers en wat campinggasten. Koffie drinken op de ene avond en een gezamenlijke maaltijd op een andere avond zijn dan extra leuk. Het pad ernaar toe is zeer bevorderlijk voor onze conditie: dalen en klimmen. We staan nl. achterin op het terrein bij de zwemvijver. Daarin zwemmen en spelen vele kikkers, die ons ook vele keren voorzien van een luid kikkerconcert. Het water is Yvonne de eerste dagen te koud, maar zodra de temperatuur stijgt wordt de bovenlaag warmer. Boudewijn laat zich van af het begin niet tegenhouden. En al helemaal niet als er een paar dames voor hem in de vijver gaan zwemmen. Met alles merk je hier dat het slecht weer is geweest én dat het nog voorseizoen is. De zon laat zich steeds meer zien en het wordt echt heet. De vijver lokt Yvonne nu ook en blijkt heerlijk te zijn, totdat ze hoort dat er waterslangen in zijn gezien. We laten ons niet weerhouden, maar je zwemt toch wat minder ontspannen. De komende dagen blijft het nog lekker warm en blijven we nog even. Onze airco doet het immers niet onder het rijden en dan is een wat lagere temperatuur wel fijn.

BYe