bye2017.reismee.nl

17. De bergen door.

17. De bergen door. De oprit naar de weg vanaf de camping is steil en ligt vol gravel. Slippend komen we boven. Ook weer gelukt. De auto doet het prima in de bergen. Af en toe een rammeltje van de uitlaat, die een tik van een venijnige drempel in Mont Ras heeft gehad. We rijden niet veel kilometers, maar het is slingerend en met verschillende colletjes een langer traject dan normaal. In Olot willen we wat diesel tanken. De eerste pomp accepteert onze betaalkaarten niet en de tweede pomp bij de Carrefour slikt Boudewijns kaart in en geeft deze niet terug. Wat nu. Boudewijn belt het telefoon nummer op de pomp en krijgt doodleuk te horen dat hij zÍjn bank moet bellen. Yvonne gaat naar de Carrefour en er loopt een mevrouw met een andere pas mee naar de pomp. Kennelijk gebeurt het vaker. Hoera het pasje komt terug. Maar tanken, ho maar. De volgende pomp, de Repsol, accepteert Yvonne's pas niet. Dit hebben we nog niet eerder meegemaakt. Dan maar contant betalen en later op de dag extra geld pinnen. In Ripoll gaan we bij het politiebureau overnachten. Maar eerst gaan we het centrum, dat vlakbij is, bekijken. En een biertje, met een hapje gaan er ook wel in. We slapen heel rustig op het grote parkeerterrein, dat komt door het geluid van de snel stromende rivier de Freser / de Ter. Op weg naar Frankrijk rijden we een bergpas door de Pyreneeën, richting Puigcerda. Er ligt nog sneeuw op de bergtoppen in de verte. De hoogste berg is Collada de Tosses op 1800 meter. Op de top belt Renée ons en bellen wij Ans, mijn moeder. Met iedereen gaat het goed. Ons doel vandaag is Foix (Fr.) Onderweg komen we nog een grote supermarkt tegen en doen we onze inkopen voor de komende dagen. Ook de tank wordt door ons volgegooid met diesel. Hier kunnen we gelukkig wel weer pinnen. De camping 'Milles fleures' wordt bereikt, de zon schijnt, het is er niet zo warm en alles is o.k.
BYe

Miranda

Een paar dagen geleden op het journaal gezien, er is een openluchttentoonstelling van foto's in La Gacilly. Dat is nog wel ver weg hoor (ergens tussen Nantes en Rennes) maar jullie wilden graag naar Bretagne. Ze doen het ieder jaar en het duurt de hele zomer, dus je hoeft je niet te haasten. Het thema van dit jaar is Océan et Japon, onderwerpen die zeker tot jullie verbeelding moeten spreken. Tot zover weer de mededelingen van jullie privé-VVV. :-)