bye2017.reismee.nl

20. Les Andelys.

20. Les Andelys. Zoals altijd rijden we rond tienen weg van onze overnachtingsplek. En dan is het al gauw weer tanken en wat boodschappen doen bij een supermarché. Die staan er genoeg aan de route national. Om de grote steden, met de bijbehorende verkeersdrukte, te ontwijken, zoeken we wegen tussen door. Op de ANWB-routekaart staan sommige stadsnamen omkaderd. Dan is er iets leuks te beleven. Zo ook Les Andelys, in de buurt van Rouen. Het stadje ligt in een lus aan de Seine en heeft een heel oud centrum. De reisorganisaties kennen deze plek ook en laten de zeer grote cruiseschepen hier aanmeren. De middenstand vaart er wel bij. We maken een wandeling door het oude centrum. Het water heeft ook hier erg hoog gestaan na de overvloedige regen afgelopen maanden. De muskusratten zitten op de kant. Mooie dieren om te zien. Zijn hun holen ondergelopen? Ook onze keurige ACSI camping 'Les trois rois', aan de Seine, is nog maar net weer open. Zelfs de sanitairhuisjes stonden ook onder water. We zien er niets meer van, men heeft hard gewerkt. Na één nacht trekken we verder door de mooie landschappen. In Martainville bekijken we een chateau uit de 15e eeuw. Het is vandaag niet open, maar de buitenkant en de tuinen zijn ook heel interessant. Het colombier blijkt een grote duiventil, met wel 1000 nestgelegenheden. Dat was vast niet alleen voor de lol. Ze zullen vroeger ook wel duif hebben gegeten. Ons eindpunt vandaag, is Blaarmeersen in Gent. We blijven vannacht aan het kanaal staan.

BYe

carla

welterusten...het is wel erg nat geweest ..
Wat staat er op het menu ? meegenomen ""duif'' ?? nog wel een beetje kunnen genieten van de tuinen? mooi he.
Joepie Carla