bye2017.reismee.nl

Onze een na laatste reisdag

Onze een na laatste reisdag. Van Hörsten rijden we naar Westerstede. Het landschap is inmiddels plat geworden. Noord-Duitsland lijkt op Noord-Nederland. Deze keer nemen we ook weer de pont over de Elbe van Glückstad naar Wischhafen. Het is druk vanmiddag, we moeten één uur wachten. Maar er is genoeg te zien in dit landelijke gebied. En te ruiken ook, als we precies bij de schapenwei weer stilstaan. Bij de Elbe is het rustig en zonnig deze keer en dan vindt Yvonne overvaren leuk en gaat ook buiten kijken. Er varen 4 ponten heen en weer. We staan vooraan op de pont en nu moeten we wel betalen: €17,50, dat is afhankelijk van de lengte van je auto. Mazzel gehad, vorige keer. We rijden over landelijke weggetjes en komen bij een gratis camperplek, zo'n 45 km van af Westerstede. Even lekker in de zon zitten. Ondanks het klein dorp rijden er toch wel veel auto's achterlangs en er vallen eikels op het dak. Toch maar doorrijden naar Westerstede. Bovendien kun je daar op zondag verse broodjes kopen. Die lusten we graag bij het ontbijt. BYe