bye2017.reismee.nl

15. Tamariu.

15. Vandaag zijn we naar het leukste vissersplaatsje in de buurt geweest: Tamariu. De weg er naar toe, op de fiets, is wel een beetje link. Een steil gravelachtig pad met bochten, leidt ons naar beneden. We zijn blij als we de asfaltweg bereiken, maar dan wacht ons weer een stevige klim naar boven. We hebben onze helmen op gedaan vandaag. Tamariu is onbedorven door projectontwikkelaars. De baai met zandstrand is niet zo groot en verderop om de hoek van een rotspartij ligt nog een kleinere baai met kiezelstrand. Als we nog een keer terug komen en dat doen we zeker, nemen we zwem- en snorkelspullen mee. We zitten hier een paar uur in de zon met een lekker zeebriesje, alleen maar te kijken naar bootjes, zwemmers en zonnebaders, duikers en snorkelaars. Daarna lopen we langs winkeltjes met souvenirs en strandspullen en langs restaurantgasten met een appetijtelijke maaltijd op hun borden. Wat een heerlijke dag is het vandaag en de temperatuur is om te zoenen. Terug nemen we de provinciale weg, die nu niet druk is. Bovendien houden auto's veel rekening met fietsers. Pfft......., het is wel weer even klimmen naar boven, ondanks de elektrische fietsen. Maar de beloning wacht, de rest van de weg naar Palafrugell mogen we dalen. Er zijn leuke afkortingen, in de vorm van speciale fietspaden, voor ons. Weer terug op de camping hebben we wel een biertje verdiend. Proost.
BYe

Miranda

Lekker de dag afsluiten met een 'HEIN EN'? Zoals ze zelf zeggen 'het blijft toch vreemd zonder EK'. :-)

Annette

Beetje jaloers ben ik wel! Blijf vooral genieten.

carla

Jaloers? nee hoor het is hier prachtig...met 3 aggregaten onder onze slaapkamer , vloeren storten an de overkant en een nieuw riool voor zowel een schoon en vuil water.
Om het verhaal af te maken krijgen we ook nog een nieuwe leiding voor gas water en electra . Wij jaloers? nee hoor....maar blijf waar je bent en geniet anders mogen jullie mee graven....joepie veel plezier o.ja aan de achterzijde is alles rustig!!

Ton ten Have

Hallo Boudewijn en Ivon

leuk verhaal, en een interessant gebied, er lopen daar ook interressante wandelingen, die we ooit is gaan doen.
Met ons gaat het goed ,afgleopen vrijdag zijn we van Korteraar naar Enkhuizen gefietst 100 km daar overnacht, bruiloft vanmijn zus uit Amerika was op een enorme Tjalk waar we 600 m2 zeil op hebben gehezen. het was prima feesten en zeilen aan boord met een BB in het riet voor anker , we waren met 60 personen . en er was een piano aan boord
zondag zijn we via Almere weer terug gefietst naar Korteraar 125 km.
Ja kan wel zeggen Saskia is back in business.

gr