bye2017.reismee.nl

12. Plakken in Palagrugel.

12. Plakken in Palafrugel. We zijn inmiddels een week in Spanje. Het weer is nog niet echt Spaans, volgens de kenners. Maar wij hebben het naar ons zin. Soms de hele dag zon en soms wat bewolking en soms het een afgewisseld met het ander. Het moet nog beter worden. We kunnen hier goed fietsen op speciaal voor de toeristen aangelegde fietspaden door het platteland. Zo peddelen we naar de stad voor boodschappen en op zondag naar de grote markt, met kleding en groenten. Lekker slenteren en kijken. Boudewijn heeft weer twee Spaanse t-shirts gescoord, bij de kraam van vorig jaar. En Yvonne is een pareo rijker, om een leuke hes van te maken. Daarna echte koffie drinken op het plein, bij het café waar de Spanjaarden ook komen. Het is leuk hier en we hebben besloten om er een week aan vast te plakken. Het internet is goed, een prima zwembad en 's morgens vers brood. Dat is meer dan voldoende. We kunnen ook eten in een restaurantje en er naast is een winkeltje met het noodzakelijkste. De brandstof is wel weer voorradig in Frankrijk, maar het weer is nog niet alles. Dus blijven we nog maar even hier.

BYe

Miranda

Het weer in Frankrijk is inderdaad nog niet alles en dan zeg je het nog netjes. Het is in midden en noord Frankrijk zelfs noodweer met code oranje of rood. Bretagne is wel groen, maar heeft halen-en-brengenweer. Zoiets als jullie nu hebben, maar dan iets minder warm en met af en toe een bui. Geniet dus nog maar even van het lekkere weer in Spanje, er zijn slechtere plaatsen om te blijven plakken. ;-)