bye2017.reismee.nl

10. Mooi weer.

10. Mooi weer. De dagen erna schijnt de zon, met af en toe een wolk. De ene keer komt de wind van zee en als het warmer is, hebben we landwind. Van een warm zonnetje krijg je nooit genoeg. Nog maar eens zo'n heerlijke strandwandeling maken. Joris mag hier wèl mee het strand op. Verderop, bij andere dorpjes niet. We zitten hier dus goed. De camping af, een privépad aflopen en we staan op een weids strand. Het is rustig, waar we ook komen. Niet te, maar heel duidelijk nog geen hoogseizoen. Onze fietsen zijn meegegaan en we stappen op voor een tochtje naar St. Pierre la Mer - Narbonne Plage - Gruissan v.v. In St. Pierre la Mer eerst een echte kop koffie bij een goed café met internet. Vooruit, we nemen nóg een café Americain, Mmh. Alle mail doorgelezen en met Renée bijgekletst en 'reismee' eindelijk verstuurd. Op onze camping is internet nl. achterlijk duur, te duur. De volgende stop is in Narbonne Plage voor een frietje aan het strand en in Gruissan drinken we onze eigen thee, met uitzicht op een jachthaven vol catamarans. Terug fietsen weer langs de mooie boulevards. Auto's en fietsers zijn goed gescheiden, heel veilig voor beide. Het is heerlijk zonnig weer, met weinig wind. Kortom een leuke tocht, van 40 km., langs vakantiedorpen vol appartementen, die nu zonder bewoners zijn. Alles is echt op toeristen gericht, die nog in grote getale moeten komen. Met zulk weer en het aantal mensen zouden we best willen overwinteren. maar dat is voor hier een utopie. Vandaag (woensdag 25 mei) is een grijze dag, hetgeen voorspeld is. We horen dat er een staking is in Frankrijk waardoor de diesel slecht of niet verkrijgbaar is. In ieder geval kunnen we, indien nodig, met een volle tank vanuit Spanje Italië bereiken. Dat is een rustig idee. Maar we hopen natuurlijk dat een en ander snel over is, want winkelbevoorrading wordt ook beperkter door een brandstofstaking. Voorlopig hebben we van alles nog voldoende. Misschien gaan we vandaag wel naar Spanje.

BYe

Miranda

Ga maar snel naar Spanje, de bonden willen in ieder geval blijven staken tot 10 juni. Dat moet dan een grote landelijke staking van alle sectoren worden.

Miranda

Dankjewel voor de informatie vanuit Frankrijk zelf