bye2017.reismee.nl

8. Reisdag.

8. Reisdag. Het regent de hele dag, deze woensdag. Een prima reisdag dus. Zelfs met hagel tussen de hoosbuien door. Gelukkig staan we dan net even stil bij een pompstation. We rijden daarna lang door en slapen in Boulleret, een klein plaatsje in de buurt van Cosne-Cours sur Loire. In het dorp is een prachtige plek voor 3 campers, sani-gelegenheid en een keurig openbaar toilet. Er is echt werk van gemaakt. Bovendien zijn er een bakker, een slager en twee hotels. De bakker krijgt de volgende morgen bezoek van Boudewijn. Als ontbijt eten we heel lekker stokbrood, knapperig van buiten en zacht van binnen. Vandaag schijnt de zon weer. De wereld ziet er dan toch veel leuker uit. Na Clermont Ferrand rijden we op de A75. Dat is een hele mooie tolvrije snelweg naar het zuiden van Frankrijk. Er is veel te zien. Ook komen we weer langs het 'viaduct de Garabit', de spoorbrug gebouwd door monsieur Eiffel in Cezanne-rood geschilderd. Het blijft een prachtig reuze meccano bouwwerk. Niet veel verder gaan we de snelweg af voor de nacht in het M.E. dorp Le Malzieu. Inmiddels bekend voor ons, want we komen er voor de derde keer. Het is net weer droog als we geïnstalleerd zijn en we gaan onze nieuwe boule ballen uitproberen. Vanmiddag gekocht, want onze andere liggen thuis. Ons spel kunnen we niet af maken, want het gaat weer spetteren. Na het eten lopen we nog een droog rondje door de oude binnenstad. Goed voor de spijsvertering.

BYe.