bye2017.reismee.nl

7. Hobbelig naar Honfleur

7.Hobbelig naar Honfleur.

Vlak bij onze vorige camping is een mooi uitzichtpunt bij de krijtrotsen en een populaire camperplek. Inderdaad mooi, maar winderig aan deze schone kust. Via Le Havre willen we over de tolbrug 'Le pont du Normandie' naar Honfleur. We rijden via de kust met kiezelstrand, Le Havre binnen. Lunchtijd en zon: we parkeren en we stappen uit. Tot onze verbazing kun je gratis parkeren. We lunchen met mooi uitzicht op strandhuisjes, sporters, blote dames en durfals in de zee. Lekker struinen over de kiezels en we vinden veel zeeglas. Dat gaat mee naar Alphen. Op naar Honfleur, nou ja, met een grote omweg. Er wordt gestaakt in de havens en daarom zijn 'le pont du Normandie' en de brug verderop geblokkeerd. We kunnen niet over de Seine en moeten zo'n 120 km omrijden. De camperplaats in Honfleur vinden we niet leuk, daarom rijden we door naar een camping in Honfleur-Equemauville 4 km zuidelijker. Een prachtig verzorgde 5* camping met gratis WiFi voor €16,80 per nacht. Wat een verschil met de vorige eenvoudige camping. Daar betaalden we meer, extra voor het afval en er was gratis geen wifi. Helaas werkt het weer niet mee en voorlopig blijft dat zo. We zijn het zat en vertrekken richting Spanje. Daar is het 20 + gr. en daar houden we van. Jammer van Bretagne. Dat wordt bewaard voor een andere keer. Misschien is mei wel te vroeg voor Frankrijk.

BYe.

Marjolijn en Bart

Misschien maar beter nu kan je daar geen diesel meer kopen