bye2017.reismee.nl

6. Richting Dieppe.

6. Richting Dieppe.
Wat een boel paarden zijn hier in Touqet. De camperplaats is op P3 van het hippisch centrum. Zo zien we een wedstrijd harddraverij, met sulkies. Wat een gedoe er omheen. Voor je hobby moet je wel wat over hebben. Tegenwoordig worden de paarden ook in een soort camper vervoerd en het draverijkarretje hangt achterop. Sommige knollen vinden binnen staan niet leuk en bonken zo hard, dat de camper flink heen en weer schudt. In de verte horen we harde knallen. Daar wordt op kleiduiven geschoten. De kleiduiven zijn tegenwoordig plastic propellers, die uit een automaat worden afgeschoten. Het zijn vooral oude mannen die oefenen en flink raak schieten. Interessant om van dichtbij te kunnen zien. Alleen Joris vindt dit geknal maar niks en is blij als we terug naar de camper lopen. De volgende ochtend, tweede pinksterdag, vertrekken we laat. Het is nogal bewolkt weer, met af en toe een spatter. Prima om verder te rijden. Bij een MacDonalds internetten we even. Geen bericht van het thuisfront, dus goed bericht. Af en toe breekt de zon door, maar het blijft fris. In de buurt van Dieppe zijn we het rijden zat en zoeken een camping op. Eentje uit de ACSI-gids. Die staat ook al in de TomTom. Handig! Alleen is de TomTom eigenwijs en stuurt ons een doodlopende, steeds smaller wordende weg een berg op en eindigt in een boeren pad. Draaien? Vergeet het maar. Achteruit! Met Yvonne als navigator. Het lukt als altijd weer, Yes! De camping, la Source, ligt aan een riviertje dat naar zee stroomt. Af en toe komt er een race-eend voorbij, of gakkende ganzen. Er schijnt ook forel in te zitten. Boudewijn probeert zijn Zweedse vliegvishengel uit. Gelukkig hebben we al eten in huis.
BYe.

Carla

hoi hoi , wat een verhaal, leuk he paard rijden als hobby? vind het zielig voor de paarden... ja, met die werphengel gaat het echt niet lukken blij dat jullie dicht bij de""Mac"" zitten. hier is alles rustig en bij ons is een ""blik "" metselaars open getrokken, dus veel muziek.
Pas goed op elkaar!! groetjes Lex en Carla