bye2017.reismee.nl

Mont Ras II

31. MontRas II

We blijven op de camping een week staan, want het weer is prima, 27-30 graden, en het zwembad ook. We scooteren naar Palafrugell en bezoeken het kurkmuseum. In dit dorp werkte vroeger zo'n 1000 mensen in de kurkfabriek. Een hele industrie. In de oude fabriek is nu een modern museum gemaakt. De machines en de verschillende kurkprodukten staan tentoongesteld. We kennen best veel producten: de wijnkurk, de kroonkurk met kurken inlay, schuurblokjes, zwemkurken, drijfkurken, dobbers, onderzetters, geluids- en warmteisolatie, vloeren, hoeden, zolen, het buitenste laagje van sigarettenfilters en nog wel meer. Een mooie film verteldt ons de geschiedenis van het oogsten en verwerken. Het is een leuk, klein en educatief museum. Daarna drinken we een café Americano op het plein, waar mooie corten stalen beelden staan. We kopen onze lunch bij de Lidl en eten die onder een boom op. Callel de Palafrugell aan zee is vlak bij, leuk om naar toe te rijden. Het is nog een puur dorp. Helaas, Joris mag niet op het strand, dus tuffen we weer naar huis en nemen een plons in het zwembad.Op donderdagis het 'het diner van de gasten'. Tegen een gereduceerde prijs eten en drinken we op het terras groene salade, paëlla, citroenijs, witte wijn en koffie. Met onze buren als tafelgenoten. Een gezellige avond. Yvonne heeft een rolletje kurk gekocht en er wat van gemaakt. We gaan morgen, zaterdag, nog even terug naar het museum om nog een meter te kopen. Maandag gaan we meer noordwaarts, Frankrijk in, langzaam richting huis, waar we over 10 dagen weer veilig hopen te zijn.
BYe

Maria

dan nog maar gezellige laatste kilometertjes.
En komen we snel op bezoek.
Groetjes Maria

Saskia

beste reislustigen,,
weten jullie het zeker? Terug naar dit kouwe kikkerlandje? Voor het weer kun je beter in het zuiden blijven. Om warm te blijven is het eten met veel peper of de verwarming aan zetten. Toch wel leuk als we jullie hier weer zien.
Geniet van het laatste stukje,
Kus Saskia