bye2017.reismee.nl

30. Tarragona en Mont Ras.

30. Tarragona en Mont-ras.

Op de grote camping 'las Palmeras' in Tarragona, zo'n 200 km naar het noorden, staan we pal aan het strand. We krijgen een mooie plek toegewezen, met de luxe van een eigen palmboom, met schaduw. Zo'n boom hebben we nog nooit eerder gehad. Een vakantieplaatje. Het strand is mooi en is zeer langzaam aflopend in zee. Helaas ook hier mogen geen honden op het strand. We begrijpen het overigens wel, maar vinden het wel jammer. Daarom gaan we om en om de strandpoort van de camping uit. In Spanje is het strand voor iedereen toegankelijk en geen eigendom van een camping. Boudewijn gaat nog even in de golven hangen, Yvonne loopt door het warme zeewater. Het waait flink. Daarom horen we de treinen die vlak langs rijden gelukkig niet goed. Een ding hebben we hier geleerd. Ook bij zee zijn er muggen die steken! Horren dicht! Het is hier wat koeler, 26 / 27 graden. Door de wind gaat Yvonne binnen vouwen, want buiten waait alles weg. De volgende dag, maandag, gaan we weer verder. In de buurt van Barcelona hebben we bakken met buien en wordt het Hollands druk. De straten worden rivieren. Gelukkig rijdt iedereen, door de drukte, erg rustig. 100 km. hoger is er niks gevallen. Daar, in Mont-ras, bij Palafrugell, is onze volgende stop. Het is voor ons een dure camping. Maar als we 7 nachten blijven, betalen we er 5. Daar wordt het een stuk goedkoper van. We staan onder eucalyptusbomen. Je ruikt ze, een sauna-mint-geur. Op 3 meter afstand zoekt een hop, daar is ie weer, voedsel. De weersverwachting is goed voor dit gebied, dus we blijven hier maar een poosje. Parafugell is voor de boodschappen vlak bij. WiFi doet het hier prima en er is een heerlijk groot zwembad. Ook hier zijn weer veel Nederlanders en verder Engelsen en Fransen en natuurlijk de Catalanen.Op donderdagis er een speciaal menu in het restaurant. Dat gaan we proberen.

Marjolijn en Bart

Ook wij zijn weer aan het camperen
We staan in bergen op zoom want we hebben
Zaterdag een bruiloft in Antwerpen van het
Vriendje van Hidde
Marije komt een nachtje logeren en op Es passen
Veel plezier daar engeniet er nog even van