bye2017.reismee.nl

29. Benicásim.

29. Benicásim.

Na 5 heerlijke dagen in El Portus, ook met regen, storm en hoge golven en een veranderd strand, rijden we zo'n 380 km. noordwaarts langs de Costa Blanca. Maar eerst doen we boodschappen bij de Lidl. Daar zijn we fan van geworden. Goed en goedkoop en alom aanwezig in Spanje. De app zit in onze TomTom, dus we kunnen ze feilloos vinden. Hierna kunnen we weer minstens 5 dagen vooruit. We rijden op de A- weg en die rijdt goed door. Het is zaterdag, dus er moet gefietst worden. De Spaanse cabalero's trappen de pedalen lustig rond. Er zijn niet veel vrachtauto's op de weg en ook de Spanjaarden zijn blijkbaar thuis. Na enige tijd zetten we toch de airco maar weer aan. Het is te warm buiten en daar wordt je sloom van. De rit voert door de huerta's met sinaasappelbomen. Halverwege de middag komen we aan in Benicásim, een mooie badplaats met prachtige oude villa's van begin1900, metgrote tuinen pal aan de boulevard. Ze zijn vast beschermd, want er staan borden met uitleg over deze villa's langs de promenade. Voor een miljoentje of wat kun je er soms een kopen en opknappen. Het strand is hier prachtig breed met douches en vlonders, maar verboden voor honden. Er zijn bijna geen stalletjes. Een groot glas bier met olijven en zoute pinda's smaakt prima, met dit mooie uitzicht op zee. 4 Spaanse ouders zingen een grappig kinderliedje met gebaren voor hun kinderen. Yvonne vraagt: 'again?' En ze doen het nog een keer. Daarna zingt Yvonne voor hen 'in de maneschijn', met gebaren. De families proberen vrolijk mee te doen. Onze camping, Azahar, genoemd naar de streek, ligt 100 m. vanaf de boulevard. We hebben contact met een jong Duits stel met een kindje van 11 maanden, die 3 maanden rondreizen door Spanje en Portugal. De Spaanse families vieren hun weekeinde met koken en eten. Weliswaar onder een afdak, want het regent deze avond. Een leuk schouwspel. Het gaat tot laat door, we worden wakker van voetballende kinderen om 0.00 uur. Gelukkig stopt dat ook weer snel en slapen we door. 's Morgens is het lekker afgekoeld. We staan onder bomen die langwerpige braamachtige vruchten geven en laten vallen. Je kunt ze eten, maar ze vlekken ook. Opgepast! De wielewalen lusten ze ook. We zien een gele schicht tussen de bomen door vliegen en ook weer terug komen. Vlak na vertrekop zondag, komen we een sinaasappelkraam tegen: 10 kg. / € 4. Dat proberen we maar eens. Ze ruiken alvast heerlijk. En smaken dito!
BYe

Sonja

Wat een heerlijk verhalen, net of ik met jullie mee kan kijken!

Jan en Lenie

Wat een heerlijke verhalen blijven jullie toch maken. We zien het prachtige landschap zo weer voor ons. Hebben ooit (in de verkeringstijd!) aan dit stukje kust gekampeerd. Prachtig was het, tent op het strand en 's morgens zo de zee in.
Wij gaan weer een rondje Nederland doen, maar nu andersom. Beginnen in Startmeer.
Wensen jullie nog een fijne vakantie en daar hopen we zelf natuurlijk ook op!

de oudste van de 2

De sinaasappels zijn gevaarlijk lekker maar je wordt er ook door verpest!! Oopassen dus nu wil je nooit meer de hollandse 1,5 kilo zak!! (Of de zweedse)