bye2017.reismee.nl

25. Siërra Natura II

25. Siërra Natura II

Ook hier kan het regenen! Op onze tweede dag hier begint het om 16.00 uur heel hard te regenen. Aan de voorkant van de camper ontstaat spontaan een meertje. De tweede was, hing nog nat aan de lijn en is er niet droger op geworden. Het komt morgen wel weer goed. Dat is zondag en de zon schijnt. Een heerlijk begin van de dag, is wat baantjes zwemmen in het prachtige zwembad, met een geschilderde mandala op de bodem. De decoraties zijn het werk van Carmen, de eigenaresse. Daarna kunnen de warme stokbroden worden afgehaald. We voelen ons verwend. Je kunt hier op het grote ruige terrein om de camping rondwandelen. Er zijn routes met kleuren uitgezet. We doen de rode van 4 km. Dat lijkt niet zoveel, maar het is van tijd tot tijd flink klimmen en dalen. Voor Yvonne is zulk geklauter, met stok, lang genoeg: de knietjes hè. We doen er iets meer dan een uur over. Bij thuiskomst nemen we een heerlijke plons in het zwembad om af te koelen. En daarna is het alweer lunchtijd, met weer zo'n lekker stokbroodje met sla, tomaten en een eitje. Er zingen veel vogels. Een soort zingt 'tjilp tjilp, drink meer bier'. Een nieuwe 'mama appelsap'. Daarna zetten we Joris onder de geïmproviseerde douche en soppen we hem met groene zeep. Hij vindt het maar zozo, maar heeft geen keus. Hij kan nog even drogen in de zon, want om 15.00 uur stort de bui weer los en gaan we, mét de droge was, binnen zitten. We blijven hier nog een paar dagen en gaan dan richting Valencia. Vandaar uit zakken we af naar beneden, om een rondtrip uit ons camperreisboek te maken en weer te eindigen in Valencia.
BYe