bye2017.reismee.nl

22. Las Grullas.

22. Las Grullas - Cáceres.

Vanmorgen kijk ik over de rand van het zwembad en zie de weidse omgeving. Het is net Zuid-Afrika, alleen de giraffen ontbreken. Het is hier grassig met steeneiken en het is droog. De lucht is strak blauw. In de verte klingelen de bellen van de schapen. Twee keer per dag worden ze gemolken op een boerderij en dan gaat de hele karavaan klingelend de weg over en zo ook weer terug naar de grote graasgronden met een meertje erbij. Het is hier zo rustig. Je hoort wat honden in de verte blaffen, vogels zingen (ook de hop) en insecten langs zoemen. Verkeerslawaai ontbreekt. Er is hier verder niks. De kleine camping Las Grullas, de kraanvogels!, is droog, goed verzorgd en schoon, maar alles wat je wil eten en drinken moet je 3 km. verderop in het dorpje halen. Daar is een kleine supermarkt, die heel veel heeft. Er zijn in het dorp twee pleintjes en op eentje drinken we espresso, met een glas water. Een Spaans roombroodje krijgen we er gratis bij. Rekening? €2,00! Op het andere pleintje is er morgen markt. Daar gaan we natuurlijk ook kijken. Er wordt vast wel fruit verkocht. En dat is ook zo. We kopen een watermeloen, kersen, sinaasappels (naranjas) en wortels. Verder zijn er een kramen met 'blokkerspul', schoenen en kleding. De espresso con espuma, lekkere cappuccino, smaakt goed in de Spaanse zon. We kijken uit op een grote zuil in het midden van het plein. Daar werden vroeger de gevangen genomen moslims aan opgehangen. Luguber idee. De strijd, tussen christenen en moslims, was vroeger erg hevig. Joris hebben we thuis gelaten, omdat de camper nog koel was en het dorp al warm. De scooter vervoert ons prima terug en thuis nemen we nog een nescafé met een stokbroodje nutella erbij.
BYe

Miranda

Espresso con espuma, koffie met schuim, is dat gewoon cappuccino? En hebben ze daar in Spanje dan geen woord voor?