bye2017.reismee.nl

20. Zamora

20. Zamora.

Deze ochtend worden we wakker van het verkeer. Naast ons staan nog meer campers en na lossen en laden vertrekken we één voor één. Net buiten de stad is een mega- groot winkelcentrum en ja! een Ikea. Dat betekent gratis toilet en gratis koffie. Wel even een Spaanse family card scoren met hulp van de aardige Noëla van Ikea. Ze zijn net open, maar de koffie is al klaar en smaakt prima. Wat zijn we toch echte Hollanders!
Ook de mediamarkt heeft hier een vestiging, net als C&A en H&M. MacDonalds is nog in aanbouw. Aldi en Lidl zijn hier ook. Boodschappen doen bij de laatste is goed en goedkoper dan in Nederland. We reizen verder door een weids landschap, vlak en golvend, met graan, klaprozen, wijngaarden, rode aarde, bossages en een strak blauwe lucht. De aarde wordt geïrrigeerd met grote ijzeren armen. Er staan velden vol met zonnepanelen en een bos met de windmolens in de verte. Op de weg is het heel rustig, soms rijden we er alleen. Aangekomen in Zamora, start onze zoektocht naar de gaskoppeling opnieuw. Bij een Repsol pompstation kunnen ze ons met DE koppeling wel gas leveren, maar de koppeling helaas niet. We hebben in ieder geval een volle tank. Men verwijst ons naar verschillende bedrijven, maar neen, ook zij hebben niet de juiste koppeling voor ons. Het is een speciale, die een brede Nederlands schroefdraad heeft en dus alleen in Nederland te koop is. We denken het wel te redden tot we weer in Frankrijk zijn. Als we terug zijn gaan we er snel eentje kopen bij de ANWB. Yvonne's Spaans is er in ieder geval op vooruit gegaan. In Zamora hebben we een mooie camperplek bij een sportveld met openlucht fitnessapparaten. We gaan het oude centrum bekijken m.b.v. een routekaart uit onze reisgids. Mooi! Maar op een bepaald moment hebben we genoeg oude kerken gezien en gaan we terug langs de rivier de Duero. We lopen onder een oude Romeinse brug door en passeren gerestaureerde stenen watermolens. De zon schijnt en we nemen plaats op een van de vele bankjes in het park, om een boek te lezen. Er komt nog een camper bij ons staan. Dat voelt altijd prettiger dan alleen overnachten.
BYe

Marjolijn en Bart

Weer een prachtig verslag wij hebben ook
Enorm veel zin om te vertrekken dat duurt
Nog 3 maandjes
Veel spaz maar weer en tot horens