bye2017.reismee.nl

18. Burgos.

18. Burgos.

Het is ongeveer nog 100 km. rijden naar Burgos vanaf Navarrete. Onderweg zien we de ooievaars broeden op schoorsteenpijpen en elektriciteitsmasten. De Santiagogangers zijn ook in grote getale op weg, per de fiets of te voet. Ze vormen een kleurrijk lint parallel langs de weg waar wij op rijden. Overal is de camino de Santiago met bordjes aangegeven. In de rotsen is een kerk uitgehakt. Het landschap is golvend, met gekleurde vlakken. Ineens zien we een hert in het koren staan. We komen rond de middag aan op een nu nog lege camping. Als we op de scooter Burgos ingaan, blijft Joris op de camper passen. Het is koel en bewolkt, dus dat kan heel goed. Het pronkstuk van de stad is de kathedraal en die gaan we bekijken. Wat een pracht en praal en veel kunst. Het is 'overdone', maar qua kunst en vakmanschap de moeite waard om te bekijken. Er zijn ook grappige elementen te zien: een klokkenluider bovenin de kerk en 2 piesende engelen in hout ingelegd in een koorstoel. Opvallend is de afwezigheid van bewakers van de kunstschatten; we kunnen vrijelijk met onze audiofoon rondlopen. Na zo'n11/2uur tuffen we terug naar de camping, uiteraard via een andere route dan op de heenweg. Maar met de GPS in de hand komen we door ieder land! Inmiddels is de camping helemaal vol gestroomd. Veel mensen blijven maar één nacht, omdat ze op doorreis zijn, net als wij vorig jaar. Vanmiddag gaan we lekker wandelen vanaf de camping naar Cartuja de Miraflores, een kartuizer klooster met een mausoleum. Morgen reizen we, in zuidelijke richting, weer verder naar Palencia en Valladodid.
BYe

Maria

we kunnen wel lezen dat jullie het erg naar je zin hebben , nog heel veel fijne dagen ????

Maria

Sorry die vraag tekens waren een poppetje

Marjolijn en Bart

Kunnen wij iets betekenen voor die koppeling?
We kunnen hem opsturen
Prachtige vehalen erg leuk