bye2017.reismee.nl

17. Logrño Navarrete.

17. Logroño en Navarrete.

We steken vandaag de Pyreneeën over, of eigenlijk door. De weg loopt door een dal en is goed te rijden. Soms wat smal, maar meestal best breed. Het is ook de Camino de Santiago, die door groen bos, hoge bergen en besneeuwde toppen loopt. We nemen een tunnel van 8 km., dat scheelt veel geslinger. Aan de Franse kant loopt al het water richting Frankrijk. Je ziet ook dat men gebruik maakt van de waterkracht, om stroom op te wekken. Er lopen buizen steil naar beneden. Na de tunnel stroomt het water de Spaanse kant op, richting de Ebro. Het is hier wat droger en zonniger. Het koolzaad is al uitgebloeid, de klaprozen nog niet en de accaciabomen geuren zoet. We rijden een stukje lege autovida naar Pamplona. We moeten er snel weer af, want de weg is verder nog niet klaar. Op de kammen van de bergen staan windmolens. In Logroño proberen we of we een gaskoppeling kunnen kopen. Men spreekt, op een enkel woord na, geen Engels en wij geen Spaans. Maar we komen van het ene bedrijf toch bij het andere bedrijf terecht. Helaas, nog geen Spaanse gaskoppeling. We eindigen deze dag op een camping in Navarrete, omdat de camperplek in Logroño niet prettig leek. Een goede keus. We zitten heerlijk in de schaduw en genieten van een biertje.
BYe.