bye2017.reismee.nl

14. Naar Lourdes.

14. Naar Lourdes.

We staan op met regen en veel, wind. De temperatuur is flink gedaald naar 13 graden. In Nederland is het hetzelfde, lezen we op weer-on-line. Nou, dan hadden we niet zover hoeven gaan :)) . We vertrekken richting Lourdes. Maar niet direct, eerst gaan we naar een camperdealer in Palmiers, ten noorden van Foix. We hebben nl. voor Spanje een andere gaskoppeling voor de LPG-tank nodig, zo hebben we gehoord. Jammer dat we dat niet eerder wisten. Deze is nl. ook bij de ANWB te koop. Zoeken, zoeken, naar de camperdealer. Gevonden .... helaas, niks op het gebied van gas. Na netjes tot 14.00 uur gewacht te hebben, i.v.m. met de middagpauzesluiting van 12.00 tot 14.00 uur, nog een keer bij een auto-onderdelenwinkel geprobeerd. Ook niks op het gebied van gas, werd ons in rad Frans meegedeeld. Wij spreken liever Engels, maar de Fransen duidelijk niet! We begrepen het in ieder geval wel. Dan in Spanje maar proberen en hopen dat we er daar een kunnen kopen. We kiezen weer voor D-wegen en hebben onderweg enorme hoosbuien, Wat zijn we blij dat we met de camper reizen en niet op een motor zitten. Onderweg hebben we prachtige uitzichten, soms half, omdat de andere helft in een mist van regen is gehuld. Vlak voor ons steekt een donkere bunzing zomaar over. Die zien we niet vaak. We zien ook veel stadjes, met een kasteel op een hoge berg. Zo slingeren we naar Lourdes toe.
BYe

Miranda

Dat zou nou typisch iets zijn voor een nieuwe EU-regel, overal dezelfde aansluitingen. Hoe hebben jullie dat de vorige keer gedaan toen je uit Portugal kwam, niet getankt? Succes met zoeken in ieder geval, anders wordt het door Spanje fietsen. ;-)

Maria

Zou het kunnen dat we er een ophalen en opsturen.