bye2017.reismee.nl

11. Carcassonne

11. Carcassonne.

Onderweg naar Trèbes, een camping 6 km. vanaf Carcassonne, is er langs de A75 veel leuks te zien. Hele velden knalrood van de klaprozen, gele brem, blauwe bloemen en paarse distels. Het landschap is heel heuvel/ bergachtig. Wat een uitzichten! Bij Millau is een prachtige moderne brug gebouwd met vele hoge pijlers en spandraden. We rijden er niet over, maar langs. De l'aire de Averyon bood ons spontaan een stukje geschiedenis van Frankrijk aan. Een deel van de aire is ingericht als schaapsweide, met schapen, een herder en een herdershond, alle gemaakt van metaalafval. Er om heen staan replica's van oude schuilhutjes voor de herder. We passeren het beroemde Canal du Midi. Dat loopt dwars door Frankrijk van de Atlantische oceaan, van Bordeaux via Toulouse, Agde, naar Seite aan de Middellandse zee. De camping in Trèbes, is er een van het Portugese soort. Alles doet het, maar hij is voor de Noord-Europese begrippen verouderd. Dit heeft ook zo zijn charme. Bij de vriendelijke receptionist kunnen we 'une baguette' bestellen voor de volgende ochtend. Zondag gaan we op de scooter naar Carcassonne. Het ligt hier niet ver vandaan. Joris zit voorop, tussen de benen van Boudewijn, in zijn eigen rugzak. Wat een prachtige aanblik biedt deze vesting. Een kasteel met een heel stadje ervoor, binnen dubbele muren. Terecht werelderfgoed. We kunnen zo naar binnen en kuieren door de vele straatjes, met terrassen en winkeltjes. De prijzen zijn alleszins redelijk. We merken dat het voorseizoen is, want het is nog rustig. De temperatuur loopt lekker op. Tijdens onze picknick houden we Joris uit de zon. Zijn zwarte vel is een echte zonnecollector. Na wat uurtjes rondgekeken te hebben gaan we weer richting camping. Eerst nog even naar de juiste straat voor de ultieme overzichtsfoto. Imposant! Bij de camper kunnen we onder het lover van de bomen zitten. Het is er 28 graden, heerlijk.
BYe

Elly

Dit klinkt als echt vakantie-genieten!

saskia

Terecht een enthousiaste beschrijving, ook Ton en ik hebben genoten van dit stadje; er is zelfs een huis je met het opschrijft Chez Saskia. Daarnaast is de omgeving het gebied waar we van de zomer gefietst hebben, ik snap dat jullie aan het genieten zijn,
kus Sas