bye2017.reismee.nl

9. Binnendoor naar Le Malzieu

9. Binnendoor naar de A75 en overnachten in le Malzieu.

We slaan wat levensmiddelen in bij de Carrefour in Boussac, een grote supermarkt met ook veel non-food. Vooral de verse rozijnenbroodjes zijn delicieus bij de koffie en de dikke asperges laten we ook niet liggen! Via smalle D-wegen komen we uiteindelijk op de A75, een route national. Dat rijdt lekker aan. Spontaan stoppen we bij de air de Garabit. Leuk! Een prachtig uitzicht op een Gaugin-rood mega-meccano viaduct, van de grote 'Eiffel'. We krijgen een flash-back met Porto. Daar is ook zo'n prachtige spoorovergang over de rivier. Als we op de routekaart van de ANWB kijken, zien we dat deze afslag als interessant is aangegeven. Beter kijken dus. De volgende afslag belooft ook leuke dingen, dus we stoppen. We hebben vakantie! Daar is een toeristisch informatie punt. De mevrouw vertelt ons dat vlakbij, in Le Malzieu een middeleeuws stadje is. Daar is ook een camperplek, bovendien is het al half vijf, dus daar gaan we overnachten. Helaas regent het, maar als het morgen droog is gaan we het stadje bekijken.
BYe