7. Auxerre en Creuse.

Onze late lunch-stop is in Auxerre. De route er naar toe leidt door champagne en champagnoise streken. Vandaag is het maandag en er wordt volop in de wijngaarden gewerkt. Mensen zitten op een soort verrijdbare stoeltjes, om de ranken te kunnen verzorgen. Verderop tuffen we door de groene golvende heuvels, die hier en daar zo mooi geel kleuren van het vele koolzaad. We besluiten in Auxerre een stadswandeling te maken en steken de hoge loopbrug over de Yonne over. Het is heel hoog water, zo hoog dat het water over de kade stroomt. Bij de information touristique kopen we een boekje met de Cadet Roussel-route. Deze route loopt door het oude stadsdeel en wordt met koperen driehoeken op de grond aangegeven. Het centrum is oud, met middeleeuwse en 17e eeuwse bebouwing. Als we terug bij de camper zijn besluiten we hier te blijven overnachten, tussen alle andere campers, met uitzicht op de Yonne.
5 mei.
Met de TomTom in de hand, kom je door het ganse land. En dat betekent ook D- wegen, die soms breed en vaak smal zijn. Het leuke ervan is dat je veel van het land te zien krijgt. En ..... supermarchés en de boulanger artisan tegen komt. Onderweg komen we ook vaak camperplaatsen en losplaatsen tegen. Dat is hier goed geregeld. Fransen houden zelf erg van het buitenleven, met een spelletje petanque. Vanuit Frankrijk kun je de route volgen naar Santiago de Compostella. Voor ons zijn deze bordjes een herinnering aan onze trip via Spanje naar Portugal. Kortom het is weer een dag genieten. We overnachten in de Creuse en blijven hier een paar dagen om te landen na alle kilometers.