5. Schijndel - Nederland

5. Schijndel - Nederland.

We overnachten nabij Eupen, België, bij de stuwdam La Gileppe. Boudewijn is hier als 12-jarige, 50 jaar geleden!!!, geweest met zijn moeder. Het was een tripje ter ere van de overgang lagere school - middelbare school. Alleen de metershoge leeuw op de stuwdam kan hij zich nog herinneren. Het is nu een heel groot recreatiegebied geworden. Het ziet er mooi uit, bos en water, schoon parkeerterrein, goed verlicht. De plekken voor campers zijn al bezet, maar er is nog veel plek verderop. Daar gaan we staan. Hoera, er is hier WiFi, internetten maar. Zo ontdekken we dat de Wit in Schijndel waarschijnlijk een nieuwe koelkast kan leveren. Dus op naar Schijndel. Gelukkig is daar de passende koelkast aanwezig. Boudewijn sleutelt de oude eruit en de nieuwe erin. Ik ben trots op hem! We kunnen alle troep achterlaten en zoeken na zo'n 5 uur een boerencamping op in de buurt. Lekker nog even buiten zitten in de zon, met een wijntje erbij. En ..... de koelkast/vriezer doet zijn best!
Zondag proberen we weer naar het zuiden te gaan. De eerste overnachting wordt Soisson, in de buurt van Reims.