bye2017.reismee.nl

5. Schijndel - Nederland

5. Schijndel - Nederland.

We overnachten nabij Eupen, België, bij de stuwdam La Gileppe. Boudewijn is hier als 12-jarige, 50 jaar geleden!!!, geweest met zijn moeder. Het was een tripje ter ere van de overgang lagere school - middelbare school. Alleen de metershoge leeuw op de stuwdam kan hij zich nog herinneren. Het is nu een heel groot recreatiegebied geworden. Het ziet er mooi uit, bos en water, schoon parkeerterrein, goed verlicht. De plekken voor campers zijn al bezet, maar er is nog veel plek verderop. Daar gaan we staan. Hoera, er is hier WiFi, internetten maar. Zo ontdekken we dat de Wit in Schijndel waarschijnlijk een nieuwe koelkast kan leveren. Dus op naar Schijndel. Gelukkig is daar de passende koelkast aanwezig. Boudewijn sleutelt de oude eruit en de nieuwe erin. Ik ben trots op hem! We kunnen alle troep achterlaten en zoeken na zo'n 5 uur een boerencamping op in de buurt. Lekker nog even buiten zitten in de zon, met een wijntje erbij. En ..... de koelkast/vriezer doet zijn best!
Zondag proberen we weer naar het zuiden te gaan. De eerste overnachting wordt Soisson, in de buurt van Reims.
BYe

Marjolijn en Bart

Heerlijk zo'n eerste tripje
Geniet en we reizen in jullie rugzak mee

Sonja

... En na dit zig zag sightseeing weer op naar de zuidelijke zon! Heerlijk toch zo'n handige Boudewijn. Veel plezier!

Maria

Zo was dit ommetje een oefening voor de Miepdag op 17 mei.
Blij dat jullie weer een goede koel vries kastje hebben.
Nu maar heel veel mooie weer.