bye2017.reismee.nl

Luleå 3

Luleå 3 Ook de tweede nacht slapen we goed in Storforsen. De Russen zijn tegen de tijd dat het echt donker wordt vertrokken. Onbekend maakt onbemind. Het voelt daarom fijner om ' s nachts alleen met campers te staan. 's Morgens wordt het weer steeds beter. Met wat handige hulpmiddelen van onszelf en een toilet met wasbak ter plekke, kunnen we water lozen en innemen. Het is altijd prettig als dat weer is gedaan. Via een mooi omweg, langs Boden, rijden we terug naar Luleå. Het is ook daar lekker weer en we gaan met Sten fietsen. Het wordt hier al herfst, dat zie je aan de bomen en de paddestoelen die we onderweg zien. In Luleå zijn veel fietspaden apart van de wegen met autoverkeer aangelegd. Dat is veilig en ook heel leuk. De stad is gebouwd op veel eilanden, die aan elkaar verbonden zijn. We fietsen daarom veel langs water. We komen vlak langs het spoor en zien de treinen rijden. Natuurlijk stoppen we daar voor onze kleine man. En we kijken ook bij de grote bussen. Bij het kulturhuset halen we folders en kaarten op van Luleå en omgeving. Vlakbij is de MaX, de Zweedse McDonalds, en daar kopen we een ijsje. Sten geeft ons keurig een handje in de stad, i.p.v. los te willen lopen. Erna fietsen we richting huis, maar stoppen nog wel bij een speeltuin. Even de energie eruit! BYe