bye2017.reismee.nl

Rondje Luleå

Rondje Luleå. Gisteravond hebben we kreeft gegeten. Het is deze twee weken kreeftenfestival, en daar doen we bescheiden aan mee. De beestjes waren al gekookt en ingevroren, dus we hoefden ze alleen te ontdooien. Wat blijft er weinig over uit zo'n beestje. Maar wat er uit komt, ziet eruit als een garnaal en smaakt naar krab. Hier spreekt een niet-kenner! De smaak is overigens heerlijk. En de pie, die Iris erbij heeft gemaakt, ook. Vandaag doet Per de ice-challenge, voor de spierziekte ALS. Hij kreeg de nominatie uit Nederland, van Boaz. Het gaat als volgt: je doet veel ijsblokjes in een emmer koud water, nomineert drie anderen en gooit de emmer met water over je hoofd. Stoer hoor! Sten heeft inmiddels zijn trampoline. Deze hebben we meegenomen uit Nederland voor Iris. Wat een groot pak in de camper. Fijn dat we het konden uitladen in Luleå. Het speeltuig van 1.80 m. past net op het balkon. Sten vindt het prachtig.We hebben al heel wat nachten in de buurt van de Professorvägen geslapen en vinden het tijd voor een sightseeing-rondje in de buurt. We zijn uitgenodigd voor een lunch bij de ouders van Per. Dat is leuk. We gaan ervoor richting Älvsbyn, om daarna door te rijden naar, het schijnt, hele mooie watervallen. Het regent hier veel op de dagen en nachten dat er zijn. Dat mag wat beter! BYe