bye2017.reismee.nl

5. Le Touqet-Paris-Plage

5. Le Touqeut-Paris-plage. Na ons ontbijt in de zon, pakken we de fiets om de omgeving te verkennen. Bij navraag zit hier vlakbij een echte 'boulanger artisan, die ook op zondagmorgen open is voor de clientèle. Naast het lekker ruikende stokbrood, ligt er prachtige patisserie in de koelvitrine. We houden ons deze keer in en kopen alleen 'une grande baquette'. Morgenochtend haalt Boudewijn weer vers stokbrood. Yammie. Met stokbrood en drinken in de fietstas steken we de boulevard over en rijden het duinpad op. Keurig fietsers en voetgangers gescheiden, wel zo veilig. Er wordt vanochtend veel gesport: hardlopen, fietsen, wandelen en paardrijden. De fietsen parkeren we al snel en we lopen een duindoorgang in. Het strand is dichtbij. Wat een brede vlakte en wat weinig mensen. Het voelt als een Waddeneiland: schoon, leeg en weids, met veel echte frisse lucht. De hond kan los, rennen maar. Ook wij waaien goed uit in de zon. Zeeglas ligt hier niet, alleen wat stukken te scherp glas. Dat ruimen we op. In een duinpan lunchen we zonder onze windjacks. Genieten! Alleen jammer dat het v-woord (verrekijker) weer vergeten is. Zoveel mooie vogels in de verte!
BYe