bye2017.reismee.nl

Hölick

Hölick In Gävle hebben we prima geslapen aan de haven. We worden wakker van woon-werkverkeer. Lekker douchen en yoghurt met muësli als ontbijt. Heet koffiewater in de thermoskan voor onderweg en we kunnen weer op pad. We willen de kustweg gaan rijden, maar nemen eerst een stukje E4. Hoe zou ons leven er zonder TomTom uitzien? Je typt wat in en je komt waar je wil zijn. In Hudiksvall bekijken we oude rode pakhuizen uit 1721. Ook de rest van het centrum is leuk. En wat een lekkere eethuizen zijn daar. De prijzen vallen reuze mee, maar we hebben al polarkakor met öst gegeten en dat is heel Zweeds en erg lekker. Het weer is een beetje Nederlands, wolken, zonnig en af en toe een drup. De temperatuur is 19 gr., niet gek voor het noorden. Vlak bij Hudiksvall is een schiereiland. Daar gaan we ook kijken en het is er zo leuk dat we op de camping in Hölick blijven. Na een paar uurtjes luieren, besluiten we een uitgezette wandeling te gaan maken van 7 km. Dat moet te doen zijn. Zeker! We doen er 2 1/2 uur over. Het is maar goed dat er veel bordjes op de bomen gespijkerd zijn, ander verdwaal je geheid in dit eind-morene-gebied. Het is er prachtig, langs de zee en door de bossen, met veel keienpaden, boomstronken, mos en klauteren over rotsen. De route doet ons aan Saltoluokta denken! Zo mooi. En je komt er bijna niemand tegen. Gelukkig zijn we zonder verzwikkingen terug gekomen, anders ben je het haasje! Teken zitten hier ook. Yvonne voelt er een bijten in haar been, waarschijnlijk opgelopen tijdens een plaspauze. We zijn blij als we weer terug zijn, want het was een pittige wandeling. Een trail, zoals andere wandelaars het noemen. We eten makkelijk, pannenkoeken met spek, appel en kaas. Boudewijn kan deze prima bakken. BYe

jannie

hmm. Ik kom ze een keertje bij jullie eten, hoor.